Veselé dortíčky

Tyhle dortíčky byly pro jednu malou slečnu a její kamarády do školky. 
Povedly se báječně, chuťově byly naprosto skvěle vyladěné, korpus nadýchaný, tak se s Vámi musím o ten recept podělit 😉
Rozpis je na 30 dortíků.
Těsto:
5 vajec (oddělíme žloutky od bílků) 
150 g vlažné vody
150 g oleje
250 g cukru krupice
300 g hladké mouky
20 g kvalitního kakaa
1 čokoládový pudink
1 kypřicí prášek do pečiva

Smícháme mouku, kakao, pudinkový prášek a kypřící prášek do pečiva a prosejeme přes síto; ideálně dvakrát - mouka bude dobře prokypřená, nebudou se v těstě tvořit hrudky a dortíky budou krásně nadýchané.

Vejce rozdělíme na žloutky a bílky. Do bílků přidáme špetku soli a ušleháme tuhý sníh. Žloutky ušleháme spolu s vlažnou vodou a s cukrem do pěny. 
Šleháme v robotu nebo ručním mixérem na plné otáčky a klidně 5 minut, aby to bylo dobře vyšlehané. Potom na nižší otáčky zašleháme olej, nakonec vmícháme suchou směs z mouky, kakaa, pudinku a kypřicího prášku a jako poslední do těsta přidáme sníh z bílků, ten zamícháme jemně vařečkou.



Těsto dáme do formy na muffiny nebo do silikonových košíčků a pečeme v předehřáté troubě na 150°C.

Já mám radši silikonové košíčky než klasickou formu na muffiny - super věc, protože se jich do trouby vejde hodně najednou a nemusí se do nich vkládat papírové košíčky už před pečením. Protože na papírové košíčky se těsto vždy nalepí a pak to z toho nejde dobře ven, drobí se při jídle a podle mě je to fakt otrava 😄


Krém:
250 g másla
3 balení sýru Philadelphia
5 lžic moučkového cukru
2 lžíce lemon curd (ten lze buď koupit nebo vyrobit doma; já jsem ho vyrobila podle receptu od Kitchenette.cz)
gelové cukrářské barvy (používám Wilton, tady jsem použila odstín teal a rose)


Máslo, sýr i lemon curd necháme rozehřát v pokojové teplotě. Cukr prosejeme a vše umixujeme. Polovinu krému obarvíme jednou barvou a druhou polovinu druhou barvu a necháme ztuhnout v lednici.
Dáme do sáčku na krém s dvěma komorami a stříkáme na upečené dortíky. Můžeme je dozdobit fondánovými nebo marcipánovými ozdobami, případně cukrovým zdobením. Před podáváním necháme ztuhnout v lednici.

Dobrou chuť!


A ze stejného receptu, jen s větším množstvím surovin, jsem dělala taky tento zelený dinosauří dortík...




Komentáře