Čokoládový dort

Pokus o další dort... 💖
Baví mě to a tento dort jsem si po jeho nastrojení chodila prohlížet do ledničky celý večer a pak ráno opět... 😁

Fotku v řezu nemám, tak rychle se snědl a já zapomněla fotit...


Korpus je z osmi vajec podle PavlavTroubě.cz - tam najdete poměry surovin i postup, jak na to. Tento korpus je perfektní, vždy se povede a nikdy nezklame. Já ho obarvila karobem, lepší by byl s čokoládou, ale měla jsem tu dva strávníky, kteří extra čokoládové věci neradi - takže kompromis, abych měla tmavý korpus bez kakaa a bez čokolády...

Krém uvnitř i navrchu dortu jsem chtěla karamelový. Umíchala jsem v mixeru jedno změklé máslo a jedno salko, nechala ztuhnout a znovu vyšlehala. Chuťově je krém výborný, ale pro zdobení dortů nevhodný - roztékal se mi při práci, když nebyl v chladu a uhladit potom dort bylo vcelku o nervy 😌
Takže na promazání dortu super, na zdobení už nikoliv...


Ozdobeno čokoládovou polevou - ganache. To byl první pokus a povedl se výborně; mimochodem také díky kamarádce Petře, která se o ganache pokusila pár dní přede mnou a podělila se se mnou o zkušenosti a pročtené informace. Použila jsem 40% smetanu ke šlehání (čím tučnější, tím lepší, aby se poleva neslila dolů, ale ztuhla hezky při stékání po bocích dortu) a čokoládovou polevu v čočkách. Rozehřála jsem smetanu, nasypala čočky, rozmíchala a nechala chvíli odstát, aby poleva lehce vychladla. Potom jsem na obrácené skleničce vyzkoušela, jestli bude poleva při stékání tuhnout a pak už hurá polévat dort... 😉

Další peckou na dortu jsou doma vyrobené truffles. Na ty jsem použila 100 g másla, 70 g smetany ke šlehání, 50 g cukru, 200 g kvalitní čokolády, 2 lžíce brusinkového likéru (lze použít jakýkoliv sladký likér, např. Amareto apod.) a kakaový prášek na obalení. Vyrobí se jednoduše tak, že vše rozehřejeme ve vodní lázni, promícháme a necháme do druhého dne ztuhnout v lednici. Druhý den lžičkou nabíráme kousky hmoty, upravíme prsty do nějakých tvarů a obalíme v kakaovém prášku. 
Na dort by stačily truffle z poloviční dávky, ale já je mám moc ráda, takže proč se ochudit o takový požitek... 😆


A zbylé zdobení už je velmi jednoduché - maliny a tmavá a bílá čokoláda nasekaná na kusy a zapíchaná do dortu.
Ideální koupit tenké tabulky čokolády, ty vypadají nasekané moc pěkně. Pokud nemáte tenké tabulky, doporučuji nechat rozpustit čokoládu, nalít na pečící papír v nějaké formě nebo krabičce, nechat zmrznout a nakrájet.

A pak už jen zbývá uvařit kávu a pozvat hosty a užít si tu dobrotu... 


Komentáře

  1. Nádhera, nádhera a ještě jednou nádhera, moc se vám povedl :)

    https://wantbefitm.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. ten čokoládový dort je tak nádhérný až jse mi zbýhají sliny na jazyku víc než vašemu psovi Tajfimu Věrko

    OdpovědětVymazat
  3. Já se ti vůbec nedivím, takovou nádheru je úplně škoda sníst :) Ráda bych vyzkoušela něco podobného, snad se mi povede takový krásný čoko krém jako tobě.

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá naprosto famózně. Nepřemýšlela si o tom, že by ses tím začla živit? Všechny tyhle produkty z kakaa a čokolády od tebe jsou pastvou pro moje oči

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Vůbec neuvažuji o tom, že bych se tím živila... Mám pocit, že toho umím hrozně málo - stačí zabrousit na Instagram ke známým cukrářům a je ve mě malá dušička a spousta pokory, že mám zůstat u sociální práce :D

      Vymazat

Okomentovat