Třešňový závin s tvarohem

Tuhle dobrotu jsem obšlehla na serveru Proženy.cz.
Kombinace třešní a tvarohu je geniální! :)

Na těsto potřebujeme:
250 g hladké mouky
1/4 lžičky soli
80 g másla
1 vejce
2 lžíce vody

Na náplň potřebujeme:
250 g tučného tvarohu (doporučuji použít kostku, vaničkový vytéká ven a špatně se roluje)
4 lžíce cukru krupice
1/2 lžičky vanilkového extraktu
1 vejce
1 lžíce kukuřičného škrobu
hrnek vypeckovaných třešní
hrst nasekané čokolády nebo mandlí

A jdeme na to:
Ze surovin vypracujeme hladké těsto. Kdyby se moc lepilo, přidáme mouku, kdyby bylo naopak trochu drolivé, přidáme vodu. Já jsem použila dvojnásobné množství vody, než je uvedeno v receptu.
Těsto necháme půl hodiny ve folii v lednici odpočinout.

Tvaroh smícháme s cukrem, s vanilkou, se škrobem a s vejcem.

Těsto dotenka rozválíme, přeneseme ho na plech vyložený pečícím papírem, potřeme ho tvarohem, posypeme třešněmi a čokoládou nebo mandlemi. Srolujeme do závinu, otočíme spojem dolů, potřeme rozšlehaným vejcem nebo mlékem a upečeme dozlatova ve vyhřáté troubě na 180°C.

Jako jednodušší variantu můžete použít kupované listové těsto. Ale já jsem zkusila udělat toto z receptu a je moc dobré a krásně křehké, tak pokud se Vám do té práce chce, vyzkoušejte ho ;)
A dělala jsem hned dva záviny najednou a zmizeli oba velmi rychle...
Dobrou chuť!

Komentáře