Apple pie

Tohle před pár dny upekla Terka z CookEnjoyEat a když jsem tu krásu viděla, řekla jsem si, že to musím upéct taky :D
Navíc nám tu ještě zbyla jablka od podzimu, která už byla seschlá a nikdo je jíst nechtěl - spotřebovat je tedy do koláče byla skvělá volba.
Terčin recept a postup najdete tady: http://cookenjoyeat.blogspot.cz/2016/02/apple-pie-experiment.html

Já jen přidala trochu mouky, protože tam Terka píše, že se těsto potrhalo - přišlo mi, že tam mají trochu moc másla na to množství mouky. A hotový koláč jsem zapomněla posypat před pečením cukrem. Jinak jsem vše ponechala tak, jak je v odkazu výše ;)

Na těsto potřebujeme:
225 g másla
50 g třtinového cukru
400 g hladké mouky
1 vejce a 1 žloutek

Na náplň potřebujeme:
1 kg jablek
140 g třtinového cukru
1 lžíce škrobu
2 lžíce hladké mouky
1 lžíce mleté skořice

Bílek na potření koláče a trochu třtinového cukru na posypání

A takhle na to:
Změklé máslo utřeme s cukrem a přidáme vejce. Dobře promícháme nebo ušleháme mixérem. Potom přisypáváme mouku a vypracujeme těsto, které dáme vychladit do ledničky. 

Jablka vykrájíme a oloupeme, nakrájíme je na tenké plátky a smícháme s cukrem, se skořicí, se škrobem a s moukou. Pokud máte hodně šťavnatá jablka, nechte je předtím rozložená na utěrce oschnout (viz. Terčin recept).

Uleželé těsto vyndáme z lednice, rozdělíme na dvě části - zhruba 2/3 a 1/3. Větší část vyválíme na kolo o velikosti formy (ideálně použijeme koláčovou formu o průměru cca 25 cm), okraje těsta necháme trochu přečnívat. 
Na to nasypeme jablečnou náplň.
A ze zbývající třetiny těsta vyválíme kolo, do kterého můžeme vykrájet nožem nebo vykrajovátky ozdobné tvary a položíme na jablečnou náplň.
Případné vykukující okraje těsta ze spodního dílu přehneme přes vrchní, pomažeme bílkem, posypeme třtinovým cukrem a dáme do vyhřáté trouby péct na 180°C.
Necháme vychladnout a můžeme porcovat ;)





Komentáře