Čokoládové kostky z fazolí

...když neprozradíte, z čeho to je, tak to nikdo nepozná... ;)

S fazolovými koláči a podobnými výrobky se v poslední době roztrhl pytel. Ale není to žádná novinka - tento recept je z kuchařky z roku 1960 :) Tam je to tedy recept na fazolový dort, ale mě se na jednu příležitost hodily spíše malé zákusky, tak proto kostky...

Potřebujeme:
200 gramů vařených prolisovaných  červených fazolí
200 gramů cukru
3 vejce
lžíce rumu
2 lžíce kakaa
1 hrnek (250 ml) rozemletých ovesných vloček (v původním receptu byla psaná strouhanka, ale tu jsem tam dát nechtěla)
prášek do pečiva
- v receptu nebylo kakao a nepíší tam, jaké fazole se tam mají dát, takže z bílých fazolí a bez kakaa by šla udělat světlá varianta - to někdy zkusím :D
A protože jsem to nechtěla ničím plnit, ještě jsem do toho přidala  nasekané sušené brusinky a lískové ořechy.

A jak na to:
Žloutky utřeme s cukrem, přidáme rum a fazole, potom přidáme vločky smíchané s práškem do pečiva a s kakaem; přidáme brusinky a ořechy a nakonec lehce vmícháme sníh z bílků. Těsto nalijeme do vymazané a vysypané formy (já na toto množství použila pekáč velký 20 x 35 cm) a necháme péct na 150°C.
Když to vychladne, nakrájíme na kostky, pomáčíme v čokoládě a ozdobíme.

Komentáře