Dort Panenka

Dort pro dcerku k třetím narozeninám...
Tohle je můj druhý dort; první s fondánem, navíc doma vyrobeným. Takže profi pekařky a cukrářky prosím o shovívavost 😅

Moje představa byla jiná, ale alespoň budu příště vychytávat chyby. Doladím tvar té sukně a práci s potahovací hmotou si musím lépe osahat. To zdobení je takové kýčovité, což rozhodně nebylo záměrem, ale s nulovými zkušenostmi se to zatím lépe nepovedlo... ☺

Druhá dcerka bude mít narozeniny záhy a přeje si podobný dort. Uff... Takže trénovat se bude již brzy.
Uvnitř je piškot z jemné celozrnné mouky a z tvarohového krému obarveného borůvkami. Borůvky totiž byly v požadavku na dort, ostatní bylo velké překvapení. A i přes nedokonalosti se dort velmi líbil a děti z něj byly nadšené.


Tak pečení zdar a dortům zvláště! 😉

Komentáře

  1. Dobrý den, prosím o recept na fondán.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, hmotu jsem dělala jen dvakrát a to v roce 2017, takže nemám ten recept úplně osahaný a neručím za to, že se povede. V současné dbě, když už náhodou nějaký dort potahuju nabo na něj něco modeluju, tak koupím potahovací hmotu Smartflex Velvet - ta je opravdu skvělá, dobře se s ní pracuje i s malými zkušenostmi, dá se dobře barvit gelovými barvami nebo se prodává už i obarvená.
      Recept na hmotu z panenky jsem kdysi dostala od kamarádky, jestli si dobře pamatuju, tak to bylo dost tuhé a zapracovávala jsem do toho po troškách vlažnou vodu, aby to bylo plastické a nějak to šlo. Pokud vyzkoušíte, dejte mi pak vědět, jak to dopadlo :)

      250 g sušeného polotučného mléka, 500 g cukru moučka - obojí prosejeme, přidáme dvě lžíce kukuřičného sirupu, 2 lžíce vody a 1 lžíci mandlového aroma.
      Vše propracujeme v misce, dáme na pracovní desku a propracováváme dál, aby se vše spojilo. Ruce si máčíme v teplé vodě, dokud není vše spojené a hladké.
      Při modelaci je dobré používat Solamyl - podsypávat, aby se hmota nelepila k podložce.

      Vymazat
    2. Děkuji, mám přesně takovou zkušenost jako vy. Našla jsem ještě na YouTube a vypadá to jednoduše 😄, ale to tak může jen vypadat.

      Vymazat

Okomentovat