Slaný dort - kytara

A máme tady další poklad ze série slaných dortů :)
Jsem v tomhle totální amatér a samouk, v tom zdobení mám ještě velké rezervy, ale já to ještě potrénuju!

Na tenhle aktuální výtvor jsem dost hodně pyšná, protože je to můj první slaný dort, co není jen hranatý a ozdobený, ale je tvarovaný.

Kytara pro kytaristu :) 
Ze dvou druhů toustového chleba, aby byl i v řezu pěkně barevný, promazaný tvarohovo-nivovou pomazánkou, proložený salámem a sýrem a stejně tak zdobený. Z následujícího množství jsem vytvořila kytaru o 4 patrech, vážící cca 3 kg, dlouhou 60 cm a měřící v nejširším místě 22 cm.

Na tenhle konkrétní dort s tímhle zdobením jsem použila následující suroviny:

1 balení světlého toustového chleba
1 balení tmavého toustového chleba

Na pomazánku:
3 vaničky nízkotučného tvarohu
200 g zakysané smetany
200 g bílého jogurtu
200 g nivy

Na proložení pater:
150 g sýra gouda
150 g anglické slaniny
150 g vysočiny

Na obložení dortu a na ozdobu:
350 g šunky (nejlepší je hranatá na obložení těch boků; nahoru mi nezbyla, musela jsem si vypomoct ještě kulatou)
50 g vysočiny
20 g anglické slaniny
100 g gurmánu v parmezánu
50 g choriza
100 g sýra krolewski
50 g obyčejného korbáčku
50 g uzeného korbáčku (z těch obou jsem nepoužila celé uváděné množství, ale ne všechny provázky sýra byly tak dlouhé, aby se daly použít, kupte ho proto radši více)
černé olivy
červená a oranžová cherry rajčata
žlutá a červení paprika
salátová okurka

A kterak jsem to dohromady splácala:
Tak úplně nejdřív jsem pořídila dvě velké papírové krabice z pevného kartonu, protože takovouhle věc se musí zvládnout nějak bezpečně přepravit! Jednu krabici jsem "zničila" - udělala jsem si z ní plato, o trochu menší než přepravní krabici, abych na tom mohla tvořit a pak celé i s dortem dát do krabice na přepravu.
Podle velikosti krabice jsem potom z papíru vytvořila šablonu ve tvaru kytary.

A příprava je hotova, tak jdu na to...

Nastrouhala jsem nivu, smíchala s kysanou smetanou, s jogurtem a s tvarohem. Našlehala jsem to, aby se to pěkně spojilo a pomazánka byla hotová.

A dál už jsem skládala toustový chleba a promazávala. Položila jsem vždy vedle sebe chleby tak, aby se z toho dala ořezat kytara podle šablony. Skládala jsem tak, aby bylo co nejméně odpadu a i ten se dá ještě používat dále, pokud to nejsou malé drobivé kousky. První patro jsem udělala z tmavého chleba, pomazala pomazánkou, pokladla vysočinou a z bílého toustového chleba jsem udělala další patro. 
Každé patro je potřeba poskladát trochu jinak, aby kraje chleba nebyly vždy na stejném místě a aby se to nerozpadalo.
Druhé patro jsem opět natřela pomazánkou, proložila goudou a udělala třetí patro z tmavého chleba. To jsem proložila anglickou slaninou a na to pak už přišlo jen poslední patro ze světlého chleba. 
Chleba mi vyšel krásně, z odřezků toho zbylo vcelku málo, ale na celý dort to parádně stačilo.

No a dál jsem to natřela pomazánkou na bocích i nahoře, obložila šunkou a potom už jsem se vrhla na zdobení. 




Pokud se do toho budete pouštět, připravujte den před darováním, ať je to pěkně rozležené, ale ať vám to svrchu neokorá... 

Je to parádní dárek, který potěší oko i chuťové buňky. A ideální řešení, když nevíte, čím oslavence obdarovat a přitom víte, že hezky naaranžované jídlo určitě nezklame ;)

Komentáře